Zal ik spontaan een reisje boeken, of niet? – The experience

Hi,

Twee weken geleden vertelde ik jullie over mijn plan om naar Rome te gaan. And so I did.

Afgelopen dinsdagnacht vertrok ik naar Schiphol. In alle vroegte vertrok ons vliegtuig naar Rome. Eenmaal aangekomen miezerde het een beetje, maar de weersvoorspellingen waren wel goed. Dus we hoopten op het beste. We stonden al een kwartier in de rij voor de bus naar ons geboekte Airbnb toen we er achter kwamen dat je in Rome geen kaartje in de bus kunt kopen. Dat werd dus een sprintje naar het kaartenloket. Gelukkig allemaal net op tijd, want twee minuten later kwam de bus aanrijden.

We kwamen aan bij Termini, het hoofdstation van Rome. Onze Airbnb zat in precies dezelfde straat, dus daar hadden we het goed mee getroffen. Na een frietje van de Mac begon onze citytrip.

We bezochten die eerste middag de Trevi fontein, verschillende kerkjes, mooie parken en we aten bij een pizzeria.

De volgende ochtend kochten we broodjes, een pot pasta, bananen en water, als echte studenten op citytrip. We gingen met de metro naar het Colosseum. We hadden de tip gekregen om een Roma Pass aan te schaffen. Die hadden we al een weekje van te voren besteld en dat is de beste tip ooit. Je kunt daarmee onbeperkt reizen binnen Rome en twee musea bezoeken (waaronder het Colosseum). Ook hoef je niet in de rij te staan. Zo zagen wij de rij voor het Colosseum van drie (!) uur staan, en liepen wij binnen vijf minuutjes naar binnen.

Na een bezoekje aan het Forum Romanum waren we stiekem toch wel erg moe. Deels van toch wel in de nacht vliegen en deels van het vele lopen. Dus besloten we lekker naar onze Airbnb te gaan waar we een filmpje keken. Daarna hebben we nog heerlijke pasta gegeten.

Vrijdag was alweer de laatste dag. Vaticaanstad was aan de beurt. We kregen ook nog gelijk, want het weer was geweldig. Twintig graden met zon, helemaal top! Het was wel erg druk, dus de St. Pieter hebben we alleen van de buitenkant bekeken. And again, aten we lekkere pizza. We hebben misschien wel twee uur heerlijk op het terras in de zon gezeten. Met uitzicht op Italiaanse straatjes. Helaas zat onze citytrip er toen alweer op. Wat een mooie stad! En wat jammer om weer terug te zijn in het regenachtige Nederland.

Gelukkig is volgende week Brussel aan de beurt, maar dan met school. 🙂