Zal ik zonder deze acht dingen kunnen leven, of niet?

Yes, tijd voor een nieuwe blog. Voor veel scholieren is het bijna vakantie, ook voor mij. Maar voordat het zover is moet ik nog 100 dingen inleveren. Waaronder een opdracht voor mijn studieloopbaanontwikkeling. De opdracht ging over kwaliteiten en dingen die voor mij echt belangrijk zijn. Zo groeide het ideetje in mijn hoofd voor deze post. Acht dingen die voor mij echt belangrijk zijn -8 things I can’t live without…

  • Voor veel mensen zal deze bovenaan het lijstje staan: familie. Wat je ook doet of wat zij ook doen, je hebt ze nodig. Ik zou niet weten wat ik zonder hen moet. En natuurlijk is er wel eens ruzie, maar als het goed is staan zij altijd voor je klaar.
  • Als je de eerste kon raden, is deze ook niet zo moeilijk. Vrienden. Je kent vast wel die zoetsappige quote: “friends are the family you choose”. Eigenlijk is dat wel waar. Ik ben blij met zoveel lieve mensen om me heen, zonder hen zou alles een stuk saaier zijn.
  • Muziek. Nee, muzikaal ben ik niet. Maar ik heb wel altijd en overal muziek opstaan. Ik kan ook echt van mezelf balen als ik mijn oortjes vergeet mee te nemen. Het is heel fijn om muziek te luisteren die ik leuk vind, zonder dat anderen daar last van hebben.

“Ik heb mooie herinneringen liever vastgelegd op een kiekje”

  • Een beetje gek, maar ik zou niet zonder een vliegtuig kunnen leven. Ik wil zo graag de wereld overreizen en met de auto gaat dat wel heel lang duren. Ook tof trouwens. Maar een vliegtuig is de perfecte oplossing. Ik hoop nog heel vaak een vlucht te kunnen maken.

  • En van al die reizen zou ik niet zonder de foto’s kunnen. Ik vind het heel leuk om foto’s van vroeger en van mooie momenten terug te kijken. Dan voelt het net weer even alsof ik daar ben. En hoewel mensen zeggen dat mooie herinneringen in je hart zitten, heb ik ze toch graag op een kiekje vastgelegd.
  • Wat ook goed in het rijtje past, is geloof. Geloof geeft hoop en vertrouwen. Ik denk dat die dingen onmisbaar zijn in het leven. 
  • Yes, ook sporten mag in dit rijtje. Ik ben niet een mega fanatieke sporter, maar ik vind het lekker om te bewegen. Ik zou me niet een leven kunnen voorstellen waarin ik dat nooit meer kan en doe.  Zeker een voor op het lijstje.
  • En last but not least, jullie! Mijn blog en mijn lezers. Ik vind het heerlijk om alles van me af te schrijven. En ik vind het nog leuker als ik daar reacties op krijg. Ik vind het heel bijzonder dat ik op een dag gewoon begon en nu ben ik al zo gegroeid. Dat vind ik echt tof om mee te maken. Thanks to you.

Natuurlijk zijn er nog zoveel dingen die het leven heel veel makkelijker en leuker maken. (Hoi IPhone) Maar uiteindelijk draait het om de grotere dingen. Voor mij zijn dat deze.

Wat is jouw ‘8 things I can’t live without’ lijstje?

Milou.

Geef een reactie

