Zal ik vloggen, of niet?

New day, new me

Twee weken geleden werd ik ’s ochtends wakker, net als alle andere dagen. En ineens kwam het idee om te gaan vloggen, het leek me wel leuk. Iets nieuws, iets anders.

“Het leukste was dat ik er zelf heel hard om kon lachen”

Misschien kwam het door ’t feit dat Monica Geuze na een pauze weer aan het vloggen is of omdat we op school colleges daarover krijgen. Maar ik had er gewoon zin in. Zo maakte ik ’s ochtendsvroeg een nieuw snapchataccount aan en voegde ik al mijn vrienden toe. Met een slaaphoofd van hier tot Tokio vertelde ik mijn vrienden (die ik min of meer verplicht had om te kijken) wat ik die dag ging doen. Vervolgens filmde ik mijn dag, ’t leukste was dat ik er zelf heel hard om kon lachen.

YouTube v.s. Snapchat

Maar waarom niet vloggen op YouTube?  Ergens vond ik dat nog een stapje te ver, dat voelt zo definitief. Op Snapchat kan je het maar een keer bekijken. (En heel misschien heb ik ook geen ruimte op mijn mobiel om te filmen en heb ik geen zin om meteen een dure vlogcamera te kopen, maar dat terzijde.)

Nu vlog ik al langer dan twee weken! Het is soms meer een grapje dan dat het serieus is, maar het is in ieder geval erg leuk om te doen. En binnen die twee weken kreeg ik zelfs vaste kijkers.  Toen ik overigens aan mijn zusje vroeg wat ze ervan vond keek ze me verbaasd aan: “Milou, je verplicht me om je vlogs te kijken door ze naar me te sturen.” Natuurlijk kon ik daar wel om lachen, maar er zit ook deels een waarheid in.

Op Snapchat word je vrienden omdat je wilt zien wat de ander doet. Maar het is niet de bedoeling dat ik anderen helemaal vol spam. Daarom stuur ik nu deels leuke vlogs naar mijn vriendenlijst, maar de rest  krijgt een mooi plekje in Mijn Verhaal.

Zal ik doorgaan met vloggen?

Ik weet nog niet of ik een kanaal zal beginnen op YouTube, maar tot die tijd ben ik er op Snapchat!

👻 @milou_lifevlogs IMG_7302

Geef een reactie

