Zal ik op een andere sport, of niet?

Afgelopen maandag, 22 mei 2017, was het zover. Mijn allerlaatste voetbaltraining. Na vijf voetbalseizoenen heb ik besloten te stoppen. Ik vind het jammer, maar ik heb ook zin in iets anders! Maar wat gaat dat worden…?

Eigenlijk zijn er vier opties, let me show you.

  • Een teamsport. Sporten met andere mensen is zeker anders dan alleen sporten. Je traint als een team, je speelt wedstrijden als een team en mensen rekenen op je. Het leuke daaraan is dat je echt een band met je teamgenootjes krijgt. Na vijf jaar voetbal is een groot deel van mijn team nog altijd hetzelfde. Je maakt samen dingen mee en je ziet elkaar beter worden. Dat vind ik zelf het leuke daaraan. Wat het lastiger maakt is dat verwacht wordt dat je er bent. Nu ik waarschijnlijk op kamers ga, meer ga werken en een druk studiejaar tegemoet ga weet ik niet of dat heel verstandig is.
  • Een individuele sport. Vóór mijn voetbaljaren, heb ik heel wat jaren geturnd. Ook dat vond ik erg leuk. Maar anders is het zeker. Hoewel je tegelijkertijd met anderen traint, train je uiteindelijk voor jezelf. Ook sta je er op wedstrijden alleen voor. Toch is het niet zo dat je alle trainingen kunt inplannen naar eigen wil. Daar zijn vaste dagen, met vaste tijden en vaste trainers voor. Daarom betwijfel ik of dit een handige optie is…
  • De sportschool. Ik moet in mezelf al een beetje lachen als ik daaraan denk. Niks mis met een sportschool, maar ik zie mezelf daar al met m’n sportkleren de kleedkamer binnenlopen om me vervolgens in het zweet te werken. Ik denk dat het wel heel leuk is als je het met iemand anders samen doet. Samen sporten is immers gezelliger dan alleen.
  • Home-workout/hardlopen. Om fit en gezond te blijven hoef je natuurlijk niet per se op een sport te zitten of naar de sportschool te gaan. Op YouTube staan duizenden workout video’s die je gewoon in je kamer kunt uitvoeren. Ook kan iedereen z’n schoenen aantrekken en naar buiten lopen om een eindje te gaan hardlopen. Helemaal gratis, met of zonder mensen, wat jij wil. Het nadeel is wel dat je dit goed moet plannen. Anders denk je altijd ‘dat komt morgen wel’.

Wat een keuzes! Wat zou je mij aanbevelen? Let me know!

Milou.

Check Bol.com voor toffe vaderdag acties! Misschien kan hij ook iets voor het sporten gebruiken! 😉

One thought on “Zal ik op een andere sport, of niet?

Geef een reactie

