Zal ik slagen, of niet? – One year later

Examens: blokken, leren, studeren en doorgaan. Precies een jaar geleden zat ik in dat zelfde schuitje. Ik schreef daar toen een blog over met allemaal tips! En ergens moeten die hebben geholpen, want ik geniet al een jaar van mijn studie Journalistiek!

Toch sta ook ik weer voor een examen: mijn autotheorie. Hoewel dit een heel ander soort examen is, moest ik weer even terug denken aan mijn blog van vorig jaar. Ik vind het namelijk best wel spannend. Een maand geleden deed ik ook theorie-examen, maar helaas zakte ik. Gelukkig mag ik net zo vaak herkansen als ik wil, maar het allerliefste haal ik hem meteen. Dus daar ga ik dan voor!

foto

Daarom bedacht ik drie nieuwe tips om mijzelf en jullie een beetje gerust te stellen. En voor nieuwe moed natuurlijk!

1. Wat ik het afgelopen jaar echt heb geleerd is om dingen los te laten. Ik vond het altijd heel moeilijk om gewoon even niks te doen, ik moest altijd door. Nu heb ik veel meer een balans. Ik leer een uur en doe dan een uurtje niks (zonder schuldgevoel!) Als je eenmaal doorhebt hoe je zo’n balans in je leven kunt vinden, is het heel chill en merk je pas hoe druk je bent geweest voordat je dit ontdekte.

2. Probeer op 1 A4’tje het aller-, maar dan ook allerbelangrijkste op te schrijven. Niet stiekem nog een blaadje pakken, want dan krijg je weer zo’n mega lange samenvatting. Door alles op één papiertje te schrijven dwing je jezelf om goed na te denken over de belangrijkste punten.

3. Voor mijn autotheorie maak ik kaartjes met een verkeersbord aan de ene kant, en de betekenis aan de andere kant. Maar dat kan natuurlijk net zo goed met schoolvakken! Het is net een andere manier van leren, dat zorgt ervoor dat je op een andere manier gaat denken. En een beetje verandering kan ook weer voor nieuwe energie zorgen. Bovenal is het maken van die kaartjes alleen al leuk toch!?

foto1

Zet hem op! Geloof dat je het kan! 

Milou.

One thought on “Zal ik slagen, of niet? – One year later

  1. Pingback: Zal ik even bijkletsen… | Milou

Geef een reactie

