Zal ik mijn kledingstijl veranderen, of niet?

Twee weken geleden was ik alles spuugzat. Ik keek in mijn kledingkast en ik wist echt niet wat ik aan zou doen. Misschien is dit wel heel typisch en herkenbaar, maar ik vond het tijd voor verandering. Ik wilde een nieuwe kledingstijl.

Toen ik dit tegen wat mensen vertelden begon haast iedereen te lachen. “Je kan toch helemaal geen nieuwe stijl krijgen?” of “Je hebt de stijl van de kleding die je koopt.” Nou, misschien klopt dat wel een beetje, maar wat nou als je gewoon hele andere kleding koopt dan je normaal doet. Dan krijg je vanzelf toch een andere stijl?

Zo stapte ik afgelopen vrijdag op de trein naar Utrecht. Vastbesloten om iets totaal anders te kopen dan normaal. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het ene vond ik iets té opvallend, het volgende leek te veel op mijn oude, ‘wat saaie’, stijl en het derde was ineens 300 euro. Dat is weer iets te veel van het goede.

f45907b20238c9396cda3ec6206a309c

9e2377e5bdf8fba7f9caf7f74a23d1c0

 

 

 

 

 

 

Tegen het einde van de middag had ik nog niets gekocht. Totdat een vriendin naar me toe kwam. “Milou, is dit niks voor jou?” Ze houdt een zwarte, wat nettere, broek met witte stippen in de lucht. Ik begin te lachen. Zij blijft heel serieus kijken. Nog geen minuutje later sta ik in de rij om de broek te passen. Het is even wennen, anders dan anders. Een beetje gek misschien. Toch reken ik af en loop met een gestippelde broek naar buiten.

Je moet ergens beginnen.

Milou.

2 thoughts on “Zal ik mijn kledingstijl veranderen, of niet?

Geef een reactie

