Theoretisch gezien moet het kunnen

Ja meid, daar zit je dan dacht ik bij mezelf. Aan de keukentafel, achter m’n bureau, in mijn bed en zelfs in een zaaltje met lotgenoten. Leren, leren en nog eens leren. Want op een of andere manier gaat die autotheorie niet vanzelf bij mij.

Best wel frustrerend dat ik zonder grootse problemen mijn havo diploma kan halen, maar dat ik een aantal theorie-regels niet in mijn hoofd krijg. Nou ja, ‘in mijn hoofd krijg’, dat deel lukt dan nog het beste. Gevaarherkenning is al helemaal dramatisch. Ho gas loslaten, oh nee remmen. En bij het volgende plaatje van een kruispunt hoef ik niets te doen. Hoe krijg ik hier ooit inzicht in? Door autorijden te oefenen gaat het niet gebeuren, eerst moet m’n theorie binnen zijn voordat ik mag afrijden.

Na drie dagen non-stop theorie-examens te hebben gemaakt ben ik nog maar twee keer geslaagd. Dat werd overigens uitgebreid gevierd met een appje naar zo ongeveer mijn hele contacten-lijst. Gelukkig heb ik nog vier vriendinnen die op dit moment ook aan het blokken zijn voor hun theorie-examen, dat geeft hoop.

Behalve als ikzelf dan zo’n berichtje krijg met: “yes, ik ben weer geslaagd”. Het is me wat. Die auto-theorie.

Milou

2 thoughts on “Theoretisch gezien moet het kunnen

Geef een reactie

