Zal ik aan workouts doen, of niet? – 4 motivatie tips!

Afgelopen zondag: zon. kort shirtje. en niet zo’n strakke buik. paniek!

Yes, de zon heeft ons landje weer gevonden en spontaan krijg ik zomerkriebels. Ik heb weer zin om op dat strand te liggen en lekker te sporten. HO, sporten? Ja, het is echt waar. Al enkele weken sport ik niet vanwege een blessure en nu ben ik er weer helemaal klaar mee. Ik moet mijn energie kwijt, maar voetballen gaat niet. Wat moet ik nu, vroeg ik me af. Nou, een echte workout is de perfecte oplossing. Ik kan helaas niet teveel doen met mijn knieën, dus kwam het idee voor een summerbelly-workout. Eerst wilde ik graag de oefeningen met jullie delen, maar hoogstwaarschijnlijk ken je die zelf ook wel. Daarom vier tips om jou te motiveren! De oefeningen kennen is één, ze ook echt doen is twee…

  1. Start je dag met een workout. Er is niks mis met een avondtraining, maar als je deze  workout aan het begin van de dag plaatst heb je het meteen gehad! Dit geeft ook extra motivatie om door de dag heen op je voeding te letten. Je bent immers niet voor niks zo vroeg je bed uit gegaan om te sporten.
  2. Bedenk voor jezelf een beloning. Als ik een workout doe, mag ik… Dit helpt om echt de keuze te maken om wél lekker te sporten. Oh ja, een beloning in de vorm van snacks is niet zo handig. 😉
  3. Pinterest. Sommige vriendinnen worden onderhand gek van mij, maar ik blijf maar zoeken naar perfecte plaatjes. Zo ook naar summerbody’s. Ik weet heus wel dat ik niet per se een sixpack krijg. Maar het idee van een idyllisch strand, een perfecte bikini én een mooi lichaam maakt die hele workout weer goed. Het klinkt misschien een beetje gek, but it works for me. 
  4. Probeer de motivatie niet bij anderen te zoeken, maar echt bij jezelf. Het is jouw keuze en dat is het allerbelangrijkste. Ik sprak vorige week met een vriendin en zij vertelde ook: “het moet vanuit je eigen kracht en wil komen, anders werkt het niet”. En daar sluit ik me zeker bij aan. Waar een wil is, is een weg, remember?

Zet h’m op! Bij deze zo’n idyllisch Pinterest-plaatje om je te motiveren. 😉

91017abe89b695c207755c6bd25989ee

One thought on “Zal ik aan workouts doen, of niet? – 4 motivatie tips!

Geef een reactie

