Zal ik voor 24 uur naar Parijs, of niet?

Het is al een jaar geleden dat ik schreef over de website Surprise Me, waar je een verrassingsreis kunt boeken. Ik wilde dat heel graag doen, maar helaas ben ik nog geen 18 jaar waardoor dat niet mogelijk was. Afgelopen tijd speurde ik weer een beetje rond, het leek me wel weer leuk om een tripje te maken. Omdat je voor veel reizen toch 18 jaar moet zijn kwam ik er niet helemaal uit. Totdat ik van een meisje van m’n studie hoorde dat zij steden voor 24 uur bezocht. Ze ging heen met het vliegtuig of de bus, en 24 uur later vertrok ze weer naar huis. Dat leek me wel wat.

Zo begon ik met wat vriendinnen te praten over het idee om voor 24 uur naar een stad te gaan.  In het begin vroeg ik me af of het wel handig was, maar al snel settelde het idee in m’n hoofd. Daarom bij deze vier redenen om voor 24 uur naar een stad te gaan!

  • Als je een tripje voor 24 uur maakt hoef je niet per se vakantie te hebben. Het kan ook op een vrije dag of in het weekend. Je hoeft helemaal niet een week vrij te nemen om er even tussen uit te gaan. Geen geruil met collega’s nodig. Je kunt gaan wanneer je wilt!
  • Binnen een dag kun je precies een stad bekijken. Je hebt de tijd om te shoppen, maar ook om iets te bezoeken. ‘ s Avonds kun je lekker eten, maar let op: je hoeft nog niet naar huis! Hoe lekker is dat!? Het is bovenal leuk om de hotspots van een stad te bekijken, maar is het niet nog veel leuker om bijzondere plekjes op te zoeken? Dat kan allemaal in die 24 uur. No worries. 

ryan-pouncy-7529.jpg

  • En natúúrlijk begin ik over geld. Als je ergens voor 24 uur bent, hoef je niet hele grote kosten te maken. Zo kun je met Slangenreizen al vanaf €30,-  een reisje boeken. Als je zelf  wat te eten en te drinken meeneemt kun je erg besparen op leefkosten. En je hoeft natuurlijk geen overnachting te betalen…
  • Je kunt er namelijk voor kiezen om ‘the city by night‘ te ervaren. Als je ergens voor een paar uur bent is het helemaal niet nodig om een nachtje in een hotel/hostel/airbnb te boeken. Je kan eerst wat drinken in een barretje en later een keuze maken in wat je wilt gaan doen. Uit gaan, een wandeling maken, of iets bezoeken wat ’s nachts de moeite waard is. (Denk aan de Eiffeltoren of iets dergelijks.) Het is ook heel tof om de stad wakker te zien worden. De zon komt op, steeds meer mensen op straat en een goede kop koffie. Mooie start van de dag.

Deze punten zorgde ervoor dat ik mijn keuze heb gemaakt! Binnenkort ben ik 24 uur in Parijs te vinden. Maar daarover is vast snel meer te vinden op m’n blog!

Au revoir.

Geef een reactie

