Zal ik een (Youth) Alpha cursus volgen, of niet?

Eh Alpha…?

Heb je ooit wel eens van een (Youth) Alpha cursus gehoord? Als je een beetje bekend bent in het christelijke wereldje vast wel. In de meeste kerken hoor je de term regelmatig vallen. Mocht je geen idee hebben wat het is; let me explain you. 

Een Alpha cursus is gemaakt om mensen die nog niet heel veel weten van het geloof een bredere kijk te geven in de christelijke wereld. Wie is Jezus precies en waarom kwam hij naar de aarde voor jou? Dat soort onderwerpen worden besproken. Zoals de meesten weten ben ik zelf ook christelijk, en dus kwam een Alpha cursus voor mij eigenlijk nooit aan bod. Tot vorige week.

Een groep om je heen

Een aantal vrienden van mij wisten dat er weer een nieuwe Youth Alpha cursus zou starten. Ze vroegen of ik meeging, maar na even denken sloeg ik het aanbod toch af. Ik had het immers druk zat, en gelukkig wist ik toch al genoeg over het geloof. Er waren al twee zondagen geweest en iedereen om mij heen was enthousiast. Ik weet niet of het aan mij ligt of dat iedereen dat heeft, maar als iets leuk is wil ik er graag bij zijn. Van het een kwam het ander en zo ging ook ik afgelopen zondag voor het eerst naar Youth Alpha. En wat was het leuk!

Vanaf jongs af aan ben ik gewend om met allemaal christelijke mensen om mij heen te hebben, zo had ik ook altijd veel leeftijdsgenootjes die gelovig waren. Maar sinds ik vorig jaar naar een andere kerk ben gegaan en ook aan een studie ben begonnen verwaterde veel contacten een beetje. En pas toen ik zondag weer bij die enthousiaste groep zat, merkte ik dat ik het eigenlijk heel erg had gemist. Een groep om je heen waar je lekker mee kunt praten, leuke dingen mee kunt doen, maar ook met een beetje diepgang.

Diepgang

Eerst gingen we gezellig met z’n allen eten waarna we in twee groepen werden verdeeld. We keken allemaal een filmpje; twee jongens die met elkaar praatten over verschillende onderwerpen waarna er een vraag in beeld kwam. Eerst waren er wat grappige vragen, zoals wat je grootste blunder was. Maar stukje bij beetje werd het wat serieuzer, en kwamen de gesprekken op gang. Nu ben ik zelfs zo enthousiast, dat ik er een blog over tik!

Dus weet je nog helemaal niks over het geloof, of juist al alles? Laat je niet tegenhouden en doe een Alpha cursus! Het is zeker aan te raden 😉

Kijk hier voor meer informatie!

One thought on “Zal ik een (Youth) Alpha cursus volgen, of niet?

Geef een reactie

