Zal ik ‘oude vertrouwde’ dingen doen, of niet?

Misschien ben jij wel helemaal up-to-date en vind je het leuk om met alle trends mee te gaan. Dat kan ik goed begrijpen, want dat vind ik zelf namelijk ook heel leuk. Toch wilde ik even iets anders, en daarom deel ik vandaag vier dingen die ‘oud en vertrouwd’ zijn. Hoe leuk is het namelijk om te sjoelen en te schilderen!?

  • Mijn moeder heeft me weleens verteld dat ik vroeger echt een ‘knutselmeisje’ was. Ik kan me ook nog vaag herinneren dat de eettafel regelmatig bezaait lag met knutselblaadjes, stiften, potloden en vingerverf. Nu bedoel ik niet dat ik weer als een kind wil knutselen, maar soms vergeet je gewoon hoe creatief je bent! Het is super leuk om gewoon een plaatje van Pinterest na te tekenen, of op een klein doek een schilderijtje te maken. Ook kan je een creatieve kaart maken, voor iemand die het echt heeft verdiend!
  • Breien. Ja, je leest het goed. Vroeger deed ik dit nog weleens met mijn oma. Wel honderd keer heb ik geoefend met ‘insteken, omslaan, doorhalen en af laten glijden’. Maar nu we dik tien jaar verder zijn is breien nog steeds leuk, zo kwam ik laatst deze leuke tutorial tegen op Youtube. Ze noemen het ‘handbreien’ en het resultaat is heeeerlijk! Het proberen waard.

f512722284f7d7fc746731c5ee529e76

  • Het kan niet anders dan dat dit je aan vroegere kinderfeestjes doet denken: bowlen! Ja, die stond hoog op het lijstje ‘what to do when you throw a party‘. Maar zelfs nu kan bowlen nog heel leuk zijn. Een avondje met vrienden, wat hapjes en drankjes erbij, en het is gegarandeerd gezellig. Voor de gene die van competitie houdt: bedenk een consequentie voor de verliezer! Wedden dat iedereen fanatiek meedoet!?
  • Deze vind ik zelf echt heel leuk: foto’s plakken! Tegenwoordig heeft iedereen foto’s op z’n mobiel of laptop. Alles staat online, maar echte foto’s zijn nog steeds hartstikke leuk. Zoek je leukste foto’s uit (en juist ook de lelijke) en laat ze afdrukken! Een fotoboek is toch net wat specialer dan je feed op Instagram. Oh ja, vergeet niet eens te vragen naar de fotoboeken van je kindertijd! Die zullen er vast en zeker zijn. Lachbuien en lelijke kleren gegarandeerd!

Ik hoop je op leuke ideeën te hebben gebracht! Wat vind jij nou echt iets van vroeger, maar wat nog steeds hartstikke leuk is? Let me know!

One thought on “Zal ik ‘oude vertrouwde’ dingen doen, of niet?

Geef een reactie

