Zal ik mijn scratchmap ooit afkrassen, of niet?

In september was ik jarig en toen kreeg ik van mijn zus een scratchmap. Oftewel een wereldkaart met een soort kraslaagje erover heen. Als je dan in een bepaald land bent geweest kan je hem krassen, en dan krijgt ‘ie een kleurtje. Mijn kaart hang ingelijst boven m’n bed, en soms vraag ik me af of ik ooit mijn hele kaart kan afkrassen. Want dat zou het allermooiste zijn natuurlijk! Of ik kan des noods een tripje naar Rusland boeken, want dan kan ik bijna de helft wegkrassen. 😉 
Deze zomer komen er maar liefst drie landen bij! Ik ga naar Spanje en Italië, waar ik beide nog nooit ben geweest. En we rijden door Zwitserland naar Italië, dus die is ook meteen in de pocket! Ik hou ervan om nieuwe culturen te zien, en hoewel er misschien niet mega veel verschil bestaat vergeleken ons eigen cultuurtje, is nieuwe landen bekijken altijd goed en leuk!

Op mijn top 3 lijstje van landen om nog (een keer) te bezoeken staan: 

  1. India
  2. Japan
  3. Filipijnen

Het zijn allemaal landen die niet om de hoek liggen en een hele andere cultuur hebben. In mijn hoofd stap je in een andere wereld, en dat vind ik zo gaaf!

Ergens heb ik gewoon wat met die wereldkaart, de droom om zoveel mogelijk uit het leven te halen en alles te zien. Zullen we het tussen ons houden dat ik zelfs een dekbedovertrek heb met een wereldkaart erop?! 🤔
Ik hoop dat ik op een dag mijn laatste land kan afkrassen, maar dat duurt trouwens nog wel even. Ik heb er namelijk nog 180 te gaan. Dat wordt doorreizen…  🌎

Wil jij ook zien in hoeveel landen je al bent geweest? Kijk dan op deze site! 

Geef een reactie

