Zal ik de Bijbel in een jaar lezen, of niet?

Helemaal aan het begin van het jaar zijn er altijd veel goede voornemens. Alleen soms is een voornemen niet alleen iets wat je wilt veranderen, maar een plan. Zo vertelde ik eerder over mijn hardloopvoornemen. Wat ik nu van plan ben is echter een hele andere tak van sport. Ik wil graag in een jaar tijd de Bijbel uitlezen.

Dat is me nogal wat, er zijn namelijk 66 bijbelboeken! De één natuurlijk wat korter of langer dan de ander, maar dat tezamen is best wel een dik boek. Eigenlijk ontstond het idee toen twee vriendinnen vertelden dat ze dit wilde gaan proberen. Want wat heeft de Bijbel nou eigenlijk allemaal te vertellen? Ik heb veel verzen gelezen, en ook een paar hele bijbelboeken. Maar nooit alle verhalen achter elkaar. Het lijkt me goed om ook een eigen mening over bijbelverhalen te vormen. Ik kan alle kinderverhalen wel dromen, maar van sommige verhalen weet ik niet hoe het nou eigenlijk is bedoeld, of hoe ze in de echte vertaling zijn opgeschreven. Daarom lijkt het mij wel heel tof om het gewoon te gaan proberen, en vol te houden natuurlijk!

hzi7u2sz2ge-aaron-burden

Om zelf een verdeling voor het lezen te maken is best wel moeilijk. Daarom bestaan er verschillende apps en websites die je helpen om op het goede tempo te blijven. Na een aantal sites bekeken te hebben, besloot ik met deze aan de gang te gaan. Ik vind het hierbij fijn dat je geen e-mailtjes krijgt met hele lappen tekst. Die sites en apps bestaan namelijk ook, en als je dat fijn vindt is dat helemaal super. Maar ik wil juist graag zelf de Bijbel lezen in tegenstelling tot een mailtje waar een bijbelvers in staat. Bij de website die ik volg kan je je aanmelden om een mailtje te ontvangen, maar je kan ook dagelijks even checken wat je zou moeten lezen.

Wil je wel graag een mailtje krijgen, of een andere website gebruiken? Bekijk dan even deze linkjes!

Ik ben benieuwd of het mij gaat lukken, wie weet schrijf ik af en toe wel een update! 

 

 

One thought on “Zal ik de Bijbel in een jaar lezen, of niet?

Geef een reactie

