Zal ik in januari weer kunnen sporten, of niet?

Ik heb een soort haat-liefde verhouding met sporten. Zelf zit ik op voetbal en dat vind ik hartstikke leuk, maar dan is het ook de bedoeling dat je je conditie op peil houdt in de zomer- en winterstop door hard te lopen. Dat is dan weer niet helemaal mijn ding.

Nu is het zo dat ik al moest stoppen met voetballen voordat de winterstop begon. Rond de zomervakantie kreeg ik namelijk veel steken in m’n scheenbeen aan allebei de kanten. Ik wist niet zo goed wat het was en ik dacht dat het wel over zou gaan. Ik deed een beetje rustig aan, en na de zomer ging ik weer lekker door met voetballen. Voor even ging dat wel goed maar daarna kwamen de steken dubbel zo hard terug. Als ik het aan iemand uitlegde, snapte vrijwel niemand het gevoel dat ik omschreef. Hoog tijd om een bezoekje te brengen aan de fysio dus.

fullsizerender

Daar mocht ik tijdens de eerste afspraak allemaal oefeningetjes doen om te kijken waar ik nou echt last van had. Wat deed er wel pijn, en wat niet? De fysiotherapeut wist al snel wat er aan de hand was: scheenbeenvliesontsteking. Een hele mond vol, en ik wist in het begin ook niet zo goed wat het in hield. Inmiddels weet ik dat het vliesje van m’n scheenbenen is ontstoken. (Goh? 😉 )  Ik ben nu twee keer in de week, vijf weken lang naar de fysio geweest. En nu kan ik op 1 januari zeggen dat ik weer mag beginnen met hardlopen! (Joehoe!) Ik mag nu een minuutje rennen, en een minuutje lopen. En dat dan zes keer. Je moet ergens beginnen.

Voor dit nieuwe jaar hoop ik dat ik hardlopen ineens echt geweldig ga vinden. Dat ik echt een hardloopfreak word, en dat ik marathons ga lopen. Maar dat allemaal terzijde, voor mijn 2017 hoop ik op een mooi, blessurevrij, sportjaar!

HAPPY NEW YEAR!

One thought on “Zal ik in januari weer kunnen sporten, of niet?

  1. Pingback: Zal ik de Bijbel in een jaar lezen, of niet? – Milou

Geef een reactie

