Tijn is meer dan een nagellakheld

Een eeuwig mooi verhaal. Zo luidde het refrein van het liedje dat Sanne Hans voor je schreef. En ik denk dat heel Nederland zich daarbij aansluit.

Heldenactie

Tijn van 6 jaar oud begon een nagellak-actie voor Serious Request 2016. Hij is zelf ongeneeslijk ziek, maar besloot voor kinderen met longontsteking in derde wereldlanden geld in te zamelen. Verlegen aan de hand van zijn vader stond hij voor het eerst bij de brievenbus van het Glazen Huis, maar afgelopen dagen bloeide hij uit tot een echte nagellakheld. Niet omdat zijn kunstwerken zo geweldig zijn, wel om zijn ongelooflijk lieve hart.

Tijn raapte al zijn energie en moed bij elkaar om anderen te helpen

Heel veel geld

Inmiddels heeft Tijn al meer dan een miljoen euro opgehaald! Maar dat is niet waarom ik deze blogpost schrijf. Want volgens mij heeft iedereen deze ongelooflijk mooie actie meegekregen. Mij gaat het om het kinderhartje van Tijn. Hij heeft al z’n energie en moed bij elkaar geraapt om anderen te helpen, terwijl hijzelf er in principe niets terug voor zou krijgen. En dat deed me aan twee dingen denken.

  • In de Bijbel zei Jezus: ‘Wees als de kinderen.’ (Marcus 10 en Mattheus 18) Als ik Tijn dan zo vol liefde voor andere kinderen zie, is dat denk ik een van de dingen waar Jezus op doelde. Leer uit te delen, want ook dan zal je ontvangen. Kijk maar naar wat Tijn er voor terug krijgt. Ten eerste natuurlijk meer dan een miljoen euro voor zijn actie. Maar ook zoveel complimenten, aandacht en liefde. Zo mocht hij voor een dag burgemeester van Breda zijn, en werd er een liedje over hem geschreven.
  • Wat mij nog meer opviel is dat Tijn een overload aan naastenliefde geeft. Ook dat is een Bijbelsprincipe, en ik denk niet dat veel mensen zo ontzettend veel liefde uit kunnen delen zoals Tijn dat doet.

Tijn, Sanne zong prachtig dat je een eeuwig mooi verhaal bent. En ik hoop dat wij met zijn allen ook een stukje van dat verhaal mogen meeschrijven. Want je bent een voorbeeld voor velen.

Heb je toch gemist wat Tijn allemaal heeft gedaan? Kijk het hier dan terug. En luister hier het liedje van Sanne Hans. 

Wil jij ook Tijn helpen? Dat kan hier.

Geef een reactie

