Zal ik terugblikken of vooruit kijken? (Of niet)

Yes! De glitter en glamour outfits mogen weer tevoorschijn gehaald worden. De feestdagen staan voor de deur! Het kan niet anders dan dat daar een terug- en vooruitblik bij komt kijken. Daarom wil ik jullie graag meenemen naar mijn 2016, maar ook naar een kijkje in de toekomst.

Het voelt al veel langer geleden, maar afgelopen Januari was mijn eerste volledige blogmaand. Ik begon met de Update-Tuesday, en zo rolde ik meer en meer in het blogwereldje. Door naar Februari, toen ik vierde dat ik al een jaar bij EMjoy werkte (en aankomende Februari dus al twee!) Ondertussen ging ik me op school steeds meer focussen op het examen, want dat kwam steeds dichterbij. Als ik zo terugkijk denk ik steeds: waar heb ik me toch druk om gemaakt!? Maar op dat moment was dat echt een van de spannendste dingen ooit. In Maart begon ik met bloggen voor de Nationale Examentraing, waar ik zelf ook nog een training aan overhield! Dat bloggen was een gave ervaring voor iemand die destijds nog maar twee maanden zelf blogde. Daarna kwamen in April en Mei de examens om de hoek kijken! Spannend, maar het voelde ook zeker als een soort afsluiting. Ik was klaar voor iets anders. Maar voordat ik de uitslag kreeg vertrok ik met wat vriendinnen naar het zonnige Lissabon. Wat was dat een leuke vakantie! Echt een die ik niet snel vergeten zal. 


Bij thuiskomst te horen krijgen dat je bent geslaagd is natuurlijk niet mis, en zo begon ik na de zomervakantie met mijn opleiding Journalistiek. En zo’n drie maanden verder weet ik helemaal zeker dat ik dit wil! Ik kwam er achter dat ik naast schrijven, radio maken ook heel leuk vind.

10 December bestond mijn blog een jaar, en eigenlijk heb ik dat in stilte voorbij laten gaan. Maar het is wel iets waar ik ontzettend blij mee ben. 

En dan is de toekomst aan zet. Ik zou in 2017 graag mijn propedeuse willen halen! Maar ook gewoon nog veel meer bijleren, qua schrijven, radio en televisie. Ik ben nog lang niet uitgekeken! Ook zou ik graag een mooie reis maken, maar of dat ervan komt zal de tijd uitmaken…


Dan rest mij nog één ding te zeggen: Bedankt dat jij mijn blog dit jaar hebt gelezen! Ik wens je een hele fijne kerst toe, en een gelukkig, creatief en liefdevol 2017! 

2 thoughts on “Zal ik terugblikken of vooruit kijken? (Of niet)

Geef een reactie

