Zal ik nieuwe mensen leren kennen, of niet?

Nieuwe mensen leren kennen; voor sommigen best wel een big issue, voor anderen het leukste dat er is. Voor het gemak deel ik ze even op in drie groepen:

  1. De ‘ik vind alles en iedereen leuk-types’, het maakt niet uit wat ze doen, ze vinden het toch wel leuk. Elke gelegenheid is een kans om nieuwe mensen te ontmoeten. Een praatje hier en een glimlach daar, deze persoon maakt met iedereen vrienden.
  2. De ‘zolang mijn vriend of vriendin er bij is vind ik het niet erg-type’. Deze personen vinden het soms best wel spannend om op nieuwe mensen af te stappen. Maar zolang er iemand bij is die ze wel kennen, is het allemaal wat minder erg. En dan vinden ze het eigenlijk ook best wel leuk.
  3. En de laatste soort: De ‘ik vind dit spannend en ken trouwens al genoeg mensen-type’. Deze personen zien niet echt het nut van ontmoetingen in. En al zouden ze dat wel zien, vinden ze het veel te spannend.

Maar blijf je alsjeblieft wel in de buurt?

Waarom nu deze drie types? Nou, ik merkte namelijk afgelopen week dat deze drie types bestaan. Sinds een tijdje ga ik (met ons gezin natuurlijk) naar een andere kerk toe. Eigenlijk ken ik daar vrijwel niemand, en ik vind het dan best wel een dingetje om op nieuwe mensen af te stappen. De eerste paar weken zag ik dan toevallig een vriendin lopen, en dan ben ik wel iemand die er dan voor kiest om gezellig met haar te gaan praten in plaats van op anderen af te stappen.

Nu kreeg ik afgelopen zondag een uitnodiging of ik toevallig zin had om op woensdagavond naar een kampvuur voor 16+ mensen te komen. “Heel laagdrempelig, gewoon lekker eten en gezellig praten”, werd me verteld. Ergens dacht ik natuurlijk: jaaa, dit moet ik doen. Maar een deel van mij dacht: oh jee, straks ben ik daar helemaal alleen, vind ik het helemaal niet leuk blablabla‘. Gelukkig zei op dat moment een vriendin dat ze wel mee wilde gaan. Ik was natuurlijk opgelucht, en ja hoor binnen no time had ik me aangemeld. En zo kwam ik achter de drie types, en zoals je ziet ben ik een echte nummer 2. Dus, ik ga lekker genieten van dat kampvuur, en nieuwe mensen leren kennen. “Maar blijf je alsjeblieft wel in de buurt?”

Wat voor type ben jij? Of denk je dat er nog een ander soort type is? Laat het me weten in de reacties!

Geef een reactie

