Zal ik gezonder eten in de decembermaand, of niet? – Met drie gouden tips!

Dag Sinterklaasje, dáááág dag… En daarmee vertrekt de Sint alweer uit ons landje. Maar het is niet zo dat daarmee al het lekkers ook vertrekt. Ik heb zelf namelijk maar liefst vier keer sinterklaas gevierd en daarmee heel wat chocoladeletters gescoord. En M&M’s. En snoepjes. En chocoladegeld. En en en… Al dat lekkers zou nu eigenlijk opgegeten moeten worden! Maar is dat wel zo slim? Want ook Kerst komt eraan met alle gourmetstellen die daarbij horen. Daarna staat Oud&Nieuw voor de deur met alle oliebollen en appelflappen… Het is me wat die decembermaand. Daarom bij deze drie gouden tips om niet tonnetje rond het nieuwe jaar te beginnen.

  • Let gewoon een beetje goed op jezelf. Klinkt simpel, hé? Maar wedden dat die chocoladepepernoten jou ook hebben verleid? Spreek met je zelf goed af: ik neem wel een stukje chocolade, een koekje of appelflap, maar niet vier achter elkaar. Zo kan je heerlijk genieten, maar met mate. 😉
  • Je kan ook zelf lekkers maken en zorgen dat het gezonder is dan de vette dingen die je overal aangeboden krijgt. Zelf vind ik de blog Voedzo.nl leuk om te lezen, daar staan leuke en gezonde receptjes op. Daar kwam ik ook deze übergezonde bananenbollen tegen. Het proberen waard!
  • Maak de verleiding voor jezelf niet te groot. Zo’n mega oliebollen schaal op tafel staat ontzettend leuk, helemaal mee eens! Maar ik ben in ieder geval zo’n persoon die ze dan blijft eten. En als ze er niet staan, is er ook geen verleiding!

oud_en_nieuw_heerde_feestelijke_oliebollen

Dus nu ben je helemaal klaar voor alles wat nog komen gaat deze maand. En ook al let je een beetje op met wat je eet, vergeet zeker niet te genieten! Want dat is het belangrijkste!

Fijne december allemaal!

Geef een reactie

