Zal ik avonturen aandurven, of niet?

Ik ben altijd opzoek naar iets nieuws. Iets wat ik kan ondernemen en daarnaast natuurlijk naar een beetje geluk. Dat zijn we denk ik allemaal, opzoek naar iets waarvan jij gelukkig wordt! En ik heb denk ik gevonden wat dat voor mij inhoudt: iets spannends doen, maar ook juist de tijd die daaraan vooraf gaat.

“Stiekem check ik elke week de vliegticket sites.”

Avontuur is voor mij niet zo zeer een ongeplande reis met enkel een flesje water en een onderbroek in je rugtas. Maar juist alles rondom hetgeen dat ik ga ondernemen. Ik weet bijvoorbeeld nog van mijn reisje naar Wales dat ik het heel erg leuk vond om uit te kijken naar het moment van vertrek. Dat je eerst opzoek gaat naar goede wandelschoenen, een tentje, een waterdichte rugtas en alle toiletspulletjes die je moet kopen. Dat maakt het voor mij zo leuk. Hetzelfde geldt voor de Filipijnen, er naar toe leven dat je eindelijk gaat vliegen is geweldig.

Nu zit ik er over na te denken om weer zo’n verre reis te maken. En ook al licht er nog geen uitgewerkt plan op tafel, het idee is gewoon geweldig. Ik check stiekem ook elke week even de sites waar je vliegtickets kunt boeken en word lyrisch van alle mogelijkheden die er zijn. Dan heb ik zin om lekker te boeken en gewoon te gaan. En ook baal ik dat alles zoveel geld kost aangezien ik een kop koffie op school al haast te duur vind. Goed, daarom ben ik tenslotte een Nederlander. 😉

photo-1444595538250-b05641c01607

Nu het stukje ‘aandurven’. Ik vind het namelijk zo lastig om ten eerste een land te kiezen, dan te bepalen of ik alleen ga of met anderen en ten slotte ook het doel van de reis. Wil ik cultuur snuiven en vakantie vieren? Of ga ik voor een reis waar ik vrijwilligerswerk ga doen? Kies ik voor een veilig land of zoek ik de spanning op? Gelukkig heb ik alle tijd van de wereld en kan ik gaan wanneer ik wil, wat een vrijheid!  Wat ik ook besluit te doen: ik geniet voor zolang het duurt van de voorpret!

One thought on “Zal ik avonturen aandurven, of niet?

Geef een reactie

