Zal ik (alsnog) voor de summerbody gaan, of niet?

Misschien heb je al wel 100 keer gelezen, gezien en gehoord over hoe je body summerready moet zijn of worden. Alleen dan al wel twee maanden geleden, en niet nu je over een week op vakantie gaat. ‘Dikke’ stress momenten slaan toe. Maar nergens voor nodig, want zelfs op het laatste moment kan je nog het nodige aan je body veranderen!

Voor veranderingen zijn veel geduld en tijd nodig. Misschien dat je daarom ook al de hoop hebt opgegeven, maar dat is nergens voor nodig. Want juist in de eerste en tweede week dat je bezig bent met je summerbody kan je juist verandering zien. De kilootjes die er dan afvliegen worden ook wel de ‘losse kilo’s’ genoemd. Omdat je misschien de laatste tijd niet zo hebt opgelet zijn die er aangevlogen. Maar wat snel komt, kan ook weer snel gaan. En daarom ga ik je nu vertellen hoe die losse kilo’s er nog deze week van af moeten (en ook kunnen!

  • Een hele week op water, thee en spa rood! Weg met alle zoete frisdrank waar zo ontzettend veel suiker in zit. Misschien ietsje minder lekker, maar het is veel gezonder om water te drinken. Gooi voor de verandering er eens een citroentje in, of doe honing in je thee. Met een beetje variatie moet het zeker te doen zijn. En drink vooral veel! Water vult ook, wat helpt om de ongezonde tussendoortjes te weerstaan.
  • Liep het water je al in de mond toen ik ‘tussendoortjes’ zei!? Opletten met wat je eet betekent niet dat de tussendoortjes niet meer welkom zijn, want dat zijn ze juist wel! Alleen dan wel gezond, detailtje. Denk aan een appel, een cracker of een rijstwafel. Zelf vind ik eierkoeken ook lekker om te eten! Maar daar moet je wel een beetje mee oppassen omdat er te veel in een week ook weer niet goed zijn… Verder is het natuurlijk zomer, dus eet vooral veel heerlijk fruit! En denk er aan dat je niet alles voor jezelf hoeft te verbieden. Wil je een keer een lekker ijsje nemen, doe dat dan! Maar kies bijvoorbeeld een waterijsje met weinig calorieën in plaats van een softijsje of Italiaans ijs. 
  • Bewegen is één van de belangrijkste dingen om jouw summerbody te bereiken. Sommige mensen vinden het heerlijk om vanaf de camping een eindje te gaan hardlopen, doe dat dan vooral! Zelf houd ik daar iets minder van, maar wat moet je dan!? No worries, want wat is een vakantie zonder zwembad? Lekker baantjes trekken dus! Ik zelf vind dat veel leuker dan hardlopen en het is goed voor je arm-, buik- en beenspieren.
  • En tot slot, vergeet vooral niet om na een aantal dagen ook een rust dag te nemen. Zo kan je lijf weer herstellen, en als het sporten je echt niet bevalt heb je ook iets om naar uit te kijken!

Heel veel succes! Je kan het;)

En misschien is het wel heel leuk om te vermelden dat ik bijna op de 5000 lezers zit. Daar wil ik jullie allemaal ontzettend voor bedanken!

P.s. Het is nog niet helemaal duidelijk of er Zal-ik-of-nietjes in de zomervakantie online komen te staan. Zo niet, tot na de vakantie met een strak buikje!

Advertenties

2 thoughts on “Zal ik (alsnog) voor de summerbody gaan, of niet?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s