Zal ik op kamers, of niet?

De examens zijn voorbij (hoera!) en de spanning voor de uitslag wordt stukje bij beetje realiteit. Donderdag 16 juni is het zover. Voor mijn gevoel zijn de examens best goed gegaan en schat ik toch wel in dat ik ben geslaagd. Nu alles achter de rug is, is het tijd om weer wat verder vooruit te kijken. De vraag of ik op kamers ga is namelijk één van de meest gestelde vragen van de afgelopen paar weken.

Zoals de meeste mensen weten ga ik journalistiek aan de Christelijke Hogeschool Ede studeren. Laten we voorop stellen dat Ede nou net niet helemaal om de hoek ligt. Met de auto is het goed te doen, maar laat ik nou net een aankomend student zijn die met het ov reist. De keuze bestaat uit of met de bus naar Ede of met de bus naar Barneveld en vanaf daar met de trein naar Ede. Kortom: drie uur op een dag reizen. In eerste instantie dacht ik nog dat dat wel een ‘oké’ reistijd was, totdat ik met de zus van een vriendin praatte. ‘Maar Milou, je doet er heus niet écht drie uur over. Je moet van je huis naar het station en van het station naar school. Wat dacht je trouwens van vertraging en treinen die helemaal niet rijden. Of dat die ene docent je net vijf minuten langer laat zitten waardoor jij je trein mist. Het is heus geen drie uur hoor, maar zelfs langer.’

image

Nadat ik die schok verwerkt had, begon ik toch een beetje te twijfelen. Al helemaal toen iemand die ik ken nog wel een kamer wist. Ongemerkt komt dan toch wel een beetje die spanning in je onderbuik. Een eigen ‘huisje’ van een paar vierkante meter is wel erg leuk!

Maar laten we zeker niet de voordelen van thuis wonen vergeten. Een gratis dak boven je hoofd, er is altijd eten, je was wordt gedaan en het is nog netjes in huis ook. En eigenlijk geniet ik er ook gewoon nog heel erg van, en ben ik thuis nog lang niet zat.

image

Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken! Zal ik op kamers, of niet?

Geef een reactie

