Zal ik een Youtube kanaal beginnen, of niet?

Nu ik begin aan het schrijven van deze blogpost en nadenk over dit dilemma krijg ik meteen een flashback naar mijn allereerste post. ‘Zal ik een blog starten, of niet?’
Het verschil met mijn nieuwe dilemma over YouTube is alleen dat ik dit nog écht niet weet en over mijn blog vrij zeker was. Vandaar dat ik jullie hulp weer hard nodig heb!

Het is een aantal weken geleden dat ik heerlijk op de bank met wat vriendinnen YouTube video’s keek. Hele kanalen werden doorgespit en oude video’s opnieuw bekeken. Het idee om een eigen YouTube kanaal te beginnen was al wel eens eerder door mijn hoofd geschoten, maar was niet blijven hangen. Tot deze keer…

image

Misschien is het iets in mij, of ons allemaal, dat maakt dat we heel graag iets goed willen kunnen wat een ander ook kan. Dat had ik vroeger al. Toen ik een jaar of acht was zag ik het Kinderen voor Kinderen songfestival op televisie. Aan het einde kwam in beeld dat ook jíj je kon opgeven. And so I did. Misschien dat ik emotioneel onstabiel was, maar ik herinner me dat ik moest huilen van blijdschap nadat ik me had opgegeven. Gewoon omdat het zo’n diep verlangen was om een keer auditie voor iets te doen. Raar eigenlijk dat dat toen pas naar buiten kwam. Om terug te komen op YouTube: dat intense gevoel heb ik ook een beetje bij het idee om een eigen kanaal te hebben. Leuke video’s, veel subscribers en genoeg blauwe duimpjes omhoog. Al hoewel dat een beetje té rooskleurig is misschien.

En dat is wel iets waar ik goed over na moet denken. Er zijn al zo ontiegelijk veel kanalen, waarom zou ik dan uitblinken!? Daarnaast heb ik ook niet 1,2,3 de apparatuur in huis. De goede camera van m’n vader doet al wonderen (natuurlijk heb ik stiekem wel eens video’s gemaakt maar niet online gezet.) Alleen dat is niet het enige. Wat dacht je van belichtingsapparatuur, een goede laptop om de video’s te editen en nog veel meer dingen, waarvan ik nog geen eens weet.

image

Toch zou je moeten denken: doe wat je leuk vindt en laat je niet tegen houden! ‘Helaas’ zit ik zo niet helemaal in elkaar en wil ik alles wat ik doe goed doen. Ook heb ik bedacht het misschien wél gewoon te doen, maar pas als ik journalistiek studeer. Als het goed is leer ik juist daar over dit soort dingen.

Wat vinden jullie ervan? Ik ben benieuwd!

10 thoughts on “Zal ik een Youtube kanaal beginnen, of niet?

  1. Je moet gewoon doen wat je leuk lijkt. Alle begin is moeilijk
    Het zal echt niet in het begin ke beste video worden maar who cares. Geen enkele youtuber zowat heeft eerste goeie videos.
    Je kan makkelijk uitblinken als je bent wie je bent en als je opjezelf vertrouwt.
    Ik denk dat je een hele goeie bekende youtuber kan worden als je er zelf in gelooft.
    Zie ik jou dan volgend jaar bij veed? 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

