Zal ik vrijwilligerswerk doen, of niet?

Je kent vast wel de zielige verhalen over eenzame ouderen, gehandicapte kinderen en mishandelde dieren. Iedereen kent ze, maar wie zet zich nu echt in?

Afgelopen zaterdag was ik even in Apeldoorn. Ik zag de oranje jassen-invasie al staan en was eigenlijk van plan regelrecht door te lopen naar de Subway. Ho. Ik werd aangesproken door één van de oranje jassen: ‘Wil je misschien in onze kijkdoos kijken?’ Nou, dat broodje wacht ook nog wel tien seconde. Ik dus even kijken, maar toen zag ik iets wat ik niet verwachtte. Er was namelijk niets te zien, behalve de vraag ‘knuffelen?’ En ja hoor, voor ik het wist had ik een dikke knuffel te pakken van de oranje jas. Hij vertelde over het Oranje Fonds, en de activiteiten  die zij doen. Toen hij z’n praatje had gedaan vroeg hij om een gift. Dat is natuurlijk heel mooi en geen probleem, alleen ik vroeg me af: waarom vragen ze om geld en niet of je vrijwilliger wilt worden, die juist zo hard nodig zijn? Maar goed, dat bedacht ik me pas later.

De dinsdag daarop startte ik dus maar met vrijwilligerswerk (wat stiekem al heel lang gepland stond.) We gingen als gezin helpen bij het Feel Good evenement in Veenendaal. Daar was een modeshow voor mensen met een beperking en sommigen deden ook een optreden! Anne en ik hebben gezorgd voor heeeerlijke bakjes koffie. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten en dus vond ik het eerst een beetje spannend. Maar toen ik er eenmaal was vond ik het zo leuk! Het geeft echt een goed gevoel om iets voor een ander te doen. En natuurlijk mocht een foto met de juryleden, Willeke Alberti en Bobbie, niet ontbreken!

image

image

Voor mij is het helemaal duidelijk dat vrijwilligerswerk doen echt leuk is, vooral als het bij je past. Er zijn zoveel manieren om je steentje bij te dragen, kies jouw manier! En dan mag je op mijn woord geloven dat ik heel trots op je ben!

Kijk hier hoe de Feel Good dag was!

Geef een reactie

