Zal ik reizen met Surprise Me, of niet? #2 examenreis

Het is alweer een aantal weken geleden dat ik jullie dit dilemma voorlegde. Ik heb heel veel reacties en adviezen gekregen, waaronder één van srprs me zelf! Totaal onverwacht zag ik dat ik een mailtje had van srprs me waarin ze zeiden dat ze mij wilde overtuigen om met srprs me te reizen. (Na aanleiding van deze blogpost.) Helemaal enthousiast heb ik toen m’n vriendinnen opgebeld, maar helaas was er nog iets heel belangrijks wat wij niet wisten maar wat wel in het mailtje stond. Je moet 18 jaar zijn. Oké, eigenlijk maar één iemand. Dat moest te regelen zijn toch!? Dachten we toen nog hoopvol. Maar helaas ging dit, misschien een beetje impulsieve plan, niet door.

We waren ongeveer een weekje de weg kwijt en wisten niet meer wat we met ons leven aan moesten. Je moet begrijpen dat het wel onze EXAMENREIS is, hé!? 🙂 Toen we weer tot ons zelf gekeerd waren, hadden we afgesproken om nog een keer te overleggen en over andere ideeën na te denken. Toen ontstond het plan Lissabon. Het is niet erg duur, lekker weer en het allerbelangrijkste: we zijn er alle zes nog nooit geweest!

lissabon 1

De eerste zondagmiddag daarna kwamen m’n vriendinnetjes bij mij thuis. Na een aantal dagen overleg met onze ouders (zoveel moeite was het geen eens) had iedereen toestemming om te boeken! Het was mooi weer dus gingen we buiten zitten. Allereerst moesten we het hostel bellen waar we heel graag heen wilde, of we hier wel heen mochten aangezien we nog geen 18 zijn. Dat is zo’n momentje dat ik vaak in de stress raak, maar dit keer kon ik er hard om lachen. Désirée (de enige zonder blond haar van het stel:-) ) hadden we aangewezen om te bellen. Dan moest het wel goed komen toch… De telefoon ging heel lang over en we wilden bijna ophangen toen er werd opgenomen. Nadat Desi haar praatje had gedaan, met de harde geluiden van de wind op de achtergrond, was het even stil aan de andere kant. Toen hoorde we een vrouwenstem zeggen in het Nederlands “Ik begrijp het niet, ik kan maar beter ophangen.” Desi iet wat verbijsterd legt de telefoon neer. En toen begon iedereen hard te lachen! Oeps, verkeerde nummer, girls be like…

lissabon 3

Nadat we nog honderd keer gebeld hadden omdat er niet werd opgenomen kregen we eindelijk iemand aan de telefoon. En ja hoor, we zijn hartelijk welkom! Toen we het hostel konden boeken, konden de vliegtickets ook geboekt worden. Dat is nog wat met zes meiden. De één wil vanuit Brussel omdat dat goedkoper is, de ander wil alleen overdag en de volgende wil met een andere vliegmaatschappij. Gelukkig heeft mijn lieve papa alles nog een keer gecheckt en hebben we de vlucht ook geboekt! So, Lisboa here we come! Ik heb er ontzettend veel zin in. En het leuke is dat we gaan vóórdat we weten of we geslaagd zijn of niet. Dus iedereen kan er van genieten, al zal er vast wel spanning aanwezig zijn!

Ben jij benieuwd waar we heen gaan? Check even de link van het hostel!

Chillout hostel Lisbon

Ik houd jullie op de hoogte van alle vorderingen! Misschien een nieuw dillemma –> Zal ik een reisblog bij houden, of niet? Haha.

Alvast een fijn weekend!

Geef een reactie

