Zal ik Labello gebruiken, of niet?

Toegegeven: Labello heb ik overal. Op mijn nachtkastje, in mijn schooltas, in mijn jaszak en noem maar op. Blistex gaat er ook goed mee door, maar dat terzijde.

Je hoeft maar één keer te googlen en je krijgt honderden hits van mensen met vragen (en antwoorden) over Labello.
Ik zelf merk dat ik graag nog een keer wil smeren, als ik mijn lippen al eerder heb ingevet. Hoe komt dat nou?

image

Veel mensen speculeren dat Labello haar producten zo maakt, dat de consument meer wil smeren, zodat ze meer gaat kopen. Maar laten we die speculatie de wereld uit helpen. Alle producten worden door VWA gecontroleerd, en als alles goed gaat zijn het dan ook goede producten.

Waarom blijven we dan zo extreem onze Labello’s overal vandaan toveren? Het is niet bewezen, maar men denkt dat het smeren van vet op je lippen er voor kan zorgen dat de aanmaak van eigen vettigheid op je lippen wordt gestopt. Hierdoor worden je lippen droog en schraal en wil je graag nog een keer smeren!

image

Hoogleraar dermatologie aan het UMCG, Pieter-Jan Coenraads zegt dat dit grote onzin is. “Lippen kunnen zich niet aanpassen aan Labello gebruik. De lippen maken van zichzelf al weinig vet aan en door Labello te smeren lik je vaker over je lippen, waardoor ze droog worden en je graag opnieuw smeert.” Zijn inziens is er niks met onze lippen aan de hand, maar is het gewoon een kwestie van gewenning!

Dus dit dilemma is niet moeilijk op te lossen: Geniet, maar smeer met mate! 🙂

Lees hier de bron.

Geef een reactie

