Zal ik naar de dierentuin, of niet?

‘Een raar dilemma’, hoor ik je denken. Ik had ook niet verwacht dat ik hier ooit over zou schrijven, maar het tegendeel is waar!
Na een heerlijk paasweekend was het idee dat iedereen bij ons thuis weer naar school ging en aan het werk. Totdat we er op een gegeven moment achter kwamen dat we alle vijf vrij waren! Heel gezellig natuurlijk, en mijn mama was nog jarig ook:)

Het idee was om ‘iets’ leuks te gaan doen. Misschien zit het in de familie, want ik was deze keer niet de enige twijfelkont. We wilden iets leuks, gezelligs maar ook een echt dagje weg. Het was koud en het regende en in de bios draaide geen leuke films. Wat moet een mens dan!? En zo kwam het idee om naar de dierentuin te gaan (in de regen, heel logisch) langzaam maar zeker opborrelen.

image

Alle vijf waren we al lang niet meer in de dierentuin geweest. En stiekem dacht ik even: ‘ben ik daar niet iets te oud voor?’ Maar ons enthousiasme overwon de onzekerheid. We besloten om naar Wildlands te gaan. Dat is het vernieuwde dierenpark Emmen en het park was nog maar een paar dagen open, dus wij waren erg benieuwd!

image

Als je een kaartje hebt gekocht kom je op een plein waar je uit drie tochten kunt kiezen. Maar je kan ze uiteraard alle drie doen over de dag verspreid. Allereerst gingen we ‘Jungola’ in. We drongen tussen alle buggy’s en kinderwagens door en kwamen terecht in een hele mooie vlindertuin! Natuurlijk liepen we verkeerd en dachten we dat de vlindertuin heel Jungola was. Daarom gingen we maar door naar ‘Serenga’. We stonden een uur in de rij om een safari te doen van vijf minuutjes, maar met elkaar hadden we de grootste lol. Zelf vond ik Serenga de minst leuke plek omdat er niet zo veel dieren waren. Maar waarschijnlijk zaten die lekker warm in hun binnenhok.
Halverwege de Serenga vroegen we ons toch wel af waar de olifanten, giraffen en apen waren. Ja, toen pas kwamen we tot de ontdekking dat Jungola iets groter is.

image

Na de olifanten te hebben bewonderd gingen we in een bootje een rondje varen. En na nog wat dieren te hebben gezien gingen we naar het laatste deel: Nortica. Daar was een experience zaal met 3D effect, leuk om een keer te zien! We kregen het erg koud door de regen en wind dus liepen we wat sneller langs de pinguïns en de ijsbeer.
Na de Burger King lekker in de warme (en droge!) auto naar huis.

Ik vond het vernieuwde park erg leuk, maar het was nog wel een beetje ‘kaal’. Toch kan ik me goed voorstellen dat het in de zomer een leuk park is.

Dus soms moet je gewoon een keer gek doen en gaan, want we hadden een hele leuke dag!

Geef een reactie

