Zal ik handgeschreven kaartjes sturen, of niet?

Ik weet nog wel toen ik een jaar of zes was dat wij zo’n computer hadden met een hele dikke achterkant. Er bestond volgens mij ook niks anders. Je kon nog niet heel veel met je computer, dus toen was het mailen echt helemaal hot. Bij ons thuis kwam er een schattig hondje in beeld die zei ‘you’ve got mail!’ Waar zijn die eigenlijk gebleven?

image

Eergisteren deelde ik een filmpje op Facebook over hoe jongeren werken met Windows 95. Ik zal het filmpje ook nog even hieronder zetten. Dat werkt natuurlijk voor geen meter en het maakte me aan het lachen. Maar dat filmpje zette mij wél aan het denken.

Vroeger vond iedereen het leuk om een kaartje te krijgen. Dan had je het gevoel dat iemand aan je dacht. Toen de tijd van de computer en mail kwam vond iedereen dat helemaal geweldig en was een kaartje ‘ouderwets’. Dan stuurde je van die e-cards met muziekje, remember? Die waren eigenlijk best wel leuk.
Tegenwoordig heb je met 587 vrienden op FaceBook altijd wel een berichtje. Maar ik prijs de mensheid gelukkig dat de kaarten niet vernietigd zijn. Want oh, wat zijn handgeschreven kaartjes toch leuk! En ook al heb je dan zoveel vrienden op FaceBook, van een handgeschreven kaartje word je altijd blij!

image

Nu is het natuurlijk zo dat ook ik ontzettend blij ben met WhatsApp. Dat ik heel gelukkig word als iemand ‘beterschap’ of ‘succes’ stuurt. En dat ik het meteen kan delen met m’n vrienden als er iets gebeurt. Pluspunt: online is gratis. Maar hoe zou het zijn als we iets vaker een kaartje naar iemand zouden sturen. (Helemaal zomaar!) Dat zou echt heel leuk zijn! Daar heb ik die paar euro wel voor over.

image

Door het schrijven van deze blog heb ik eigenlijk al mijn eigen dilemma opgelost:) Ik ga de aankomende tijd lekker kaartjes versturen! En ook nog even opzoek naar dat leuke hondje…

http://entoen.tv/tieners-op-windows95/

Fijne dag!

Geef een reactie

