Zal ik een fotocamera kopen, of niet?

Laten we van kopen ‘sparen’ maken.

Misschien ben je een beetje bekend in het ‘blogwereldje.’ Het draait natuurlijk om mooie verhaaltjes en belevenissen. Maar stiekem vinden heel veel bloggers iets anders veel belangrijker… en dat zijn de foto’s die ze posten. En op dat punt loop ik persoonlijk een beetje vast. Aan de ene kant lijkt een mooie camera mij heel handig, je hebt scherpe foto’s, maar bovenal foto’s die van jezelf zijn.

image

Alleen waar komt dan die twijfel vandaan? Oké, ik zal een geheimpje delen. Als ik op dinsdag en donderdag een blog post, wordt ‘ie vaak op maandag en woensdag geschreven. Dat is niet omdat ik niet kan plannen, maar omdat de inspiratie pas komt als er een beetje druk op ligt. Dus als ik een camera zou hebben, zou dat betekenen dat ik al eerder moet weten waarover ik wil bloggen, zodat ik overdag (daglicht it is) foto’s kan maken. Maar wat nu als ik het onderwerp echt nog niet weet? Dan kan ik ook geen foto’s maken.

image

Deze foto is genomen met de Nikon D3200

Daarnaast lijkt het soms alsof het heel makkelijk is om een kiekje te schieten, maar wil je echt kwaliteit duurt het gewoon langer. Er komt zoveel bij kijken. En dat brengt me bij het volgende puntje: er zijn zoveel dingen en termen die ik niet weet over een camera. Gelukkig bestaat er dan nog wel iets als YouTube en een handleiding. En als ik het zou doen, welke camera dan? Wat een twijfels weer;-) Als ik er voor kies er een te kopen, komt er vast en zeker een vervolg op dit blogje. So stay tuned.

image

Dit is de D3200, een veel gebruikte bloggers camera

Hebben jullie een goede camera? En vind je het een goed plan als ik er een koop?

Facebook
Misschien heb je mijn Zal-ik-of-nietje van afgelopen week wel gelezen. Daarin vroeg ik mij af of ik een week zonder Facebook zou kunnen. Om helemaal eerlijk te zijn: ik heb af en toe gespiekt. Maar waar ik voorheen 4 x op een dag mijn timeline doorscrolde, keek ik nu alleen naar de meldingen die ik kreeg. Zoals op maandag toen Iris jarig was. Verder keek ik niet en daar ben ik best trots op. Ik moest overigens er wel erg bij nadenken dat ik niet automatisch de app opende. Of ik nou meer rust had? Ik weet het niet. Misschien had ik deze week nog een beetje afkickverschijnselen waardoor ik die rust niet vond. Wie weet werkt het wel op lange termijn. Wie wil er proefkonijn voor mij zijn?;-)

Liefs!

2 thoughts on “Zal ik een fotocamera kopen, of niet?

Geef een reactie

