Update-Tuesday #8

Die ‘#8’ doet dit rubriekje de das om. Ooit in een ver verleden, vertelde ik dat ik acht weken lang een update zou posten over goede voornemens. Dat zou betekenen dat dit het einde is. Maar natuurlijk betekent dat niet het einde van mijn schrijfsels (naast de Zal-ik-of-niet blogs.) Ik heb namelijk een heel leuk nieuwtje. Vanaf nu tot en met de zomervakantie ga ik blogs schrijven voor www.examentraining.nl. De blogs gaan over al mijn examen-gebeurtenissen en ze worden op hun site gepubliceerd! Maar dat doe ik niet alleen, Iris gaat ook blogs schrijven! Een heel avontuur, maar wij zijn er klaar voor. 🙂

image

Om dit rubriekje keurig af te sluiten gaan we even ‘over naar de orde van de dag.’ (Dit zei mijn basisschool meester altijd *jeugdsentiment*) Want ik had natuurlijk, hoe kan het anders, een voornemen.

Afgelopen week vertelde ik dat ik graag: 2 liter water, 2 stuks fruit en 2 ons groenten op een dag wilde nemen. Ik liet toen al een beetje doorschemeren dat zoveel water drinken niet echt mijn ding is, en too bad is het ook echt niet gelukt. 😦 Maar ik heb er wel echt mijn best op gedaan. Alleen het is zo dat het al heel wat is als ik op school mijn flesje leeg drink en als ik hem dan ook nog bijvul is het feest helemaal compleet. Dus misschien moet ik het in stapjes opbouwen, lijkt me een goed plan.

Let op, nu komt het……. *tromgeroffel* …….. de rest is wel gelukt! Op sommige dagen at ik zelfs drie stuks fruit. (Hoera!) Ik vind het een goed resultaat!
Hebben jullie het ook geprobeerd? Wat vond je het lastigst?

image

Last but not least, mijn nieuwe voornemen! Totaal iets anders en het heeft niets met gezond doen te maken. Wat ik wil proberen is om niet zo snel te oordelen. I know, het is vaak lastig. Soms hebben we in ons hoofd al hele verhalen terwijl dat helemaal niet waar hoeft te zijn. Ik wil graag eerst naar mensen luisteren voordat ik een oordeel geef. (Of waarom zou ik überhaupt iemand een oordeel geven? Alsof ik perfect ben.) En ik vraag jullie elke week met mij mee te doen.
Maar nu niet.
Nu doe ik een DRINGENDE OPROEP om mee te doen! Want hoeveel mooier zou de wereld wel niet zijn als we niet meteen oordelen.
We could change the world.

image

Met dit voornemen sluit ik dit rubriekje af. Volgende week doe ik geen update meer, want dit is een voornemen voor altijd. En ik hoop dat het uiteindelijk een gewoonte wordt. Super bedankt voor het lezen van al mijn Update-Tuesdays!En check even www.examentraining.nl.

Ciou!

Geef een reactie

