Zal ik zonder Facebook kunnen, of niet?

Welkom in de 21e eeuw. De eeuw van Facebook. En natuurlijk maak ik daar onderdeel van uit.

Het leuke aan Facebook vind ik dat je elke dag een herinnering krijgt. Je ziet wat je vorig jaar (of de jaren daarvoor) op Facebook plaatste. Zo weet ik dat ik inmiddels al 3 jaar een trouwe Facebooker ben. Voor mij is het dan ook niet zo zeer de vraag of ik Facebook zal aanmaken of niet. (Ik ken overigens weinig mensen zonder Facebook.) Maar wel de vraag: Kan ik nog zónder Facebook?

image

Ik ken wel een aantal mensen die voor een tijdje Facebook er af hebben gegooid om weer wat rust te vinden. Vaak lijkt het zo dat je even kan relaxen als je social media checkt (jep, daar hoor ik bij) maar het tegendeel is waar. Je ziet juist veel nieuwe berichten, filmpjes en foto’s met een heleboel nieuwe informatie. Zo krijgen je hersenen dus geen rust, terwijl je denkt van wel.

To be honest, ik ga echt niet mijn Facebook er af gooien. Stiekem ben ik bang dat ik van alles mis. Maar ik wil wel kijken of ik iets meer rust vind zonder Facebook. Vandaar dat ik een weekje (oké, dit moet me lukken) niet op Facebook ga kijken.
Ho. Stop. M’n update op dinsdag zal ik wel even delen. Maar geloof me op mijn woord, ik klik het daarna weer heel snel weg.

image

Denken jullie dat het zou kunnen werken? Ik ben er super benieuwd naar, hoewel ik er een beetje tegen op zie.

One thought on “Zal ik zonder Facebook kunnen, of niet?

Geef een reactie

