Zal ik examentraining in Leiden volgen, of niet?

‘Milou, kan je even meelopen?’ vraagt m’n mentor. Ik loop achter hem aan en ben hard aan het bedenken wat ik fout heb gedaan. ‘Ga even zitten’ wordt mij min of meer vriendelijk bevolen. Een beetje ongemakkelijk ga ik zitten en de woorden ‘ik deed het niet expres’ liggen al op het puntje van mijn tong.

Dan zegt hij: ‘Ik heb even met de teamleider en je wiskunde docent gepraat.’ Hij is voor een moment stil alsof nu alle puzzelstukjes op hun plaats horen te vallen. Waarschijnlijk keek ik hem wat onbegrijpend aan want hij begint alweer te praten. ‘Het lijkt ons een goed plan als je een examentraining wiskunde (van drie dagen!) in Leiden gaat volgen.’ Iet wat verbouwereerd kijk ik hem aan en breng een ‘oké’ uit. ‘Het lijkt ons goed een goed idee om de wiskundebasis nog  eens te herhalen’ vervolgt hij z’n verhaal.

image

Doorweekt van de regen kom ik thuis. ‘Maaamm’ roep ik door het huis. Ik loop naar de woonkamer en begin meteen m’n verhaal als ik haar zie. ‘Ik moet op examentraining in Leiden. Waar ligt dat?’ M’n moeder kijkt ongeveer hetzelfde zoals ik keek toen ik naar m’n mentor luisterde. Na een korte uitleg van dit plotselinge nieuwtje, pak ik de Ipad en google het even. Na een grondig onderzoekje kom ik er achter dat het best wel duur is, dat je tien uur wiskunde op een dag krijgt en dat slapen in een gastgezin wel héél handig is. Maar daar staat tegen over dat alles wat je niet begrijpt heel goed wordt uitgelegd en gemidddeld ga je een punt omhoog op je eindexamen.

image

Daar zit ik nu dan. Zal ik een examentraining in Leiden volgen, of niet? Ik hoor graag jouw mening en adviezen! Want heus, ik heb een waar dilemma deze week!

7 thoughts on “Zal ik examentraining in Leiden volgen, of niet?

  1. Er is vast wel iemand in de buurt die jou kan en wil ondersteunen. Vraag een bij hogere groepen na. Ik vind dit een vreemde oplossing. Vind dat ze dan alles ook voor je moeten betalen inclusief een 5 sterren hotel. Succes!

    Liked by 1 persoon

  2. Hoi Milou, wat moet dit lastig voor je zijn! Zo iets heb ik ook ooit meegemaakt. Moest ooit voor Natuurkunde 210km reizen voor ook zo’n examentraining. Het heeft me wel geholpen. Ben een punt omhoog gegaan voor Natuurkunde. Ik had een 4 ipv. een 3, waardoor ik alsnog niet geslaagd was. Dus ik zou het niet doen.

    Groetjes Pieter

    Like

  3. Ik ken wel iemand in Leiden dus ALS je gaat kan ik misschien wel helpen met accommodatie. Maar of je moet gaan? Tja…het schijnt een leuke stad te zijn maar dat mag weer geen onderdeel van je motivatie zijn natuurlijk. …moeilijk moeilijk moeilijk. .. succes met de beslissing!

    Like

  4. Pingback: Op de koffie #1 – Milou

Geef een reactie

