Zal ik een regenjas dragen, of niet?

Soms hoeft het niet allemaal zo serieus. Dus hé, laten we het hebben over regenjassen. To be honest, ik haat die dingen. Zo’n glimmend stofje, in een rare kleur, die altijd 5 maten te groot zijn. Ik heb het er niet zo mee…

Uit mezelf heb ik nooit de behoefte gehad aan een regenjas (en ik woon toch echt in dit kikkerlandje!) Misschien is dat het wel gewoon. Het regent hier zo vaak dat je nooit je regenjas bij je hebt als het regent, en zo wel is het droog.

Tot dat er twee gebeurtenissen plaats vonden die mijn leven veranderden. Het was avond, donker en het regende… (oké, het was niet zo spannend.) Ik was bij een vriendin in Garderen. Ja, dat is best een stukje fietsen. Het regende echt heel hard, helaas geen begripvolle ouders (en ja, ze hebben echt wel een auto), en ik moest toch echt naar huis want ik had voetbaltraining. Toen zei de moeder van die vriendin: ‘Goh, Milou, trek lekker een regenjas aan meid.’ ‘Nee hoor, bedankt, ik red me HE-LE-MAAL’ zei ik zo duidelijk mogelijk. Maar het mocht niet baten. Hupsakee, daar had ik een regenjas te pakken.
Nu komt het hé! Het was toch lekker, ik kwam helemaal droog thuis, kon meteen door naar voetbal (ja, toen wel met de  auto:-) ) en het was echt het toppunt van genieten. Dat meen ik, voor het geval dat het sarcastisch klinkt  ghegege.

image

Ja, een reallife fotogeniek kiekje van Jaëla en mij

Ja, I know, dit blogje gaat nog steeds over regenjassen. Maar lees verder, want er was nog iets! En dat is namelijk een nadeel. Ik voel me er zo verschrikkelijk in! Echt lelijk, no defence. Tot dat *tromgeroffel* een ander vriendinnetje een regenjas kreeg, maar zo’n leuke dat je hem zelfs normaal aan kan doen. Ik ben er zelfs een beetje verliefd op. Die van haar is van America Today! Dit is de Janet Regenjas, en in het echt is die nog veel leuker! Hij is in drie kleuren beschikbaar, zoals je op de afbeelding kunt zien! Ik zet hem in ieder geval op m’n wish-list.

image

Misschien zou je het niet hebben verwacht aan het begin van dit blogje, maar serieus, regenjassen (en dan bedoel ik de leuke) zijn echt leuk! Dus doe een keer gek, en koop er één!

One thought on “Zal ik een regenjas dragen, of niet?

  1. Vroeger moest ik er ook nooit wat van hebben! Die lelijke dingen, altijd te groot inderdaad! Maar je ontkomt er niet aan, vroeg of laat gaat het gewoon een keertje heel hard regenen! En toen moest ook ik er ook aan geloven, maar als ik eerlijk ben vond ik het geweldig! lekker door de regen fietsen maar totaal niet nat worden, prachtig! Niet doorvertellen hoor, maar soms doe ik m’n regenpak gewoon lekker aan als ik home alone ben dat geeft ook een lekker gevoel 🙂 Maar deze regenjas is wel erg mooi! Ik zou voor de blauwe gaan maar ja, ik ben dan ook een jongen

    Like

Geef een reactie

