Update-Tuesday #4

Terwijl ik deze blog schrijf zit ik te denken aan hoe lang oud&nieuw al geleden is! Oké, eigenlijk 26 dagen, maar het voelt al heel lang gelden! Toch is het nog maar week vier van mijn goede voornemens.

Vorige week had ik het over dankbaar zijn om de ‘normale’ dingen. Deze week heb ik er best veel aan gedacht. Ik laat hier onder een paar van mijn briefjes zien. De reden dat ik er veel aan heb gedacht is ook niet zomaar. Ik neem aan dat de meesten van ons wel hebben gehoord over het verschrikkelijke ongeluk in Ermelo afgelopen weekend. Ik zelf ben er best van geschrokken, en ben nóg meer gaan nadenken over hoe dankbaar en blij ik mag zijn met alle normale dingen, want soms is het ineens niet meer zo normaal.

En nu…. mijn mooiste briefjes met waar ik het meest dankbaar voor ben!IMG_20160125_152204IMG_20160125_152131

 

 

IMG_20160125_152526

Foto’s laden het best op de computer!

 

 

Genoeg te eten is echt niet zo normaal als je denkt. Er zijn zoveel mensen die geen eten hebben, so enjoy it to the fullest. Daarnaast is vrijheid van meningsuiting zo belangrijk en mooi iets. Gister las ik nog op het nieuws dat er in AZC’s voorlichting wordt gegeven over homorechten in Nederland. Voor ons een best gek iets, want heel veel mensen vinden dat normaal. Terwijl veel buitenlandse mensen (in dit geval vluchtelingen) echt niet weten wat hun recht is. Wees er blij mee! En last but not least, vrede! Ook dat is iets wat voor ons zo vanzelfsprekend is dat je er helemaal niet bij stil staat. Maar als je om je heen kijkt zal je zien dat het helaas (!!) niet normaal is. Dit zijn een paar dingetjes waar ik super dankbaar voor ben! Hebben jullie ook briefjes gemaakt met dingen waar je dankbaar voor bent? Ik hoor het graag!

Tot slot natuurlijk mijn nieuwe voornemen van deze week! Meer complimentjes uitdelen;-)

Ik zelf merk vaak dat ik denk: ‘Die heeft leuke kleren aan!’ of ‘Haar haar zit leuk’ maar dan zeg ik het om een of andere reden niet. Vandaar dat ik meer leuke dingen tegen andere wil gaan zeggen! Van complimentjes word je blij en vrolijk, en zo eind januari kan iedereen dat wel gebruiken;-)

compliment

Ik hoop dat jullie ook deze week weer meedoen! Laat ik maar vast beginnen…

Je bent mooi!

One thought on “Update-Tuesday #4

Geef een reactie

