Update-Tuesday #3

 

Hi all!

De week is weer rond. Hebben jullie een lekker weekend gehad? Vandaag doe ik weer een nieuwe update over goede voornemens (want die laten we niet zomaar zitten!)

Vorige week dinsdag vertelde ik over mijn geld probleempje. Het verdwijnt zo snel! Vandaar dat ik ging bijhouden hoeveel ik nou uitgaf in een week, and so I did. Dus daar blijft mijn geld…

  • €1,- voor een broodje op school (oeps, lunch vergeten.)
  • €32,95 voor examenbundels (ja dat was écht nodig!)
  • €8,95 voor een lunch (het was weekend!!)

Eerlijk waar, dat was alles!! En ik koop echt niet elke week examenbundels, dus ik ben best tevreden! 😉

geld sparen

Hoe gingen de geldzaken bij jullie? En valt er nog wat te sparen?

Morgen zitten we alweer op de helft van de week (oh, dat gaat snel) vandaar dat ik maar snel even mijn voornemen voor deze week met jullie deel: de normale dingen extra waarderen!! Sounds easy, right? Toch denk ik dat het je best zal tegenvallen. Als ik ’s morgens wakker word is niet het eerste dat ik denk ‘ik heb een dak boven m’n hoofd’ of ‘ik heb genoeg kleren om aan te doen.’ In plaats daarvan denk ik vaak ‘wat zal ik eens aan doen?’ En toen ik dat ontdekte bij mezelf schrok ik er best van. Vooral omdat ik ook een hele andere wereld heb gezien toen ik op de Filippijnen was! Maar daar vertel ik vast nog een andere keer over:)

Hoe gaan we dit aanpakken?
1. Pak een potje, doosje, vaasje of iets wat jij leuk vindt.
2. Ben je een beetje creatief aangelegd? Lekker versieren! Ik moet bekennen dat ik (helaas 😦 ) niet zo creatief ben in het maken van dingen. Vandaar dat ik gewoon een leuke potje heb.
3. Schrijf elke dag twee briefjes met dingen die jij normaal vindt, maar wel dankbaar voor bent!
4. Stop ze in de pot!
5. Aan het eind van de week kan je ze allemaal lezen, enjoy!

thankful

Tip: Je kan bijvoorbeeld de pot in de woonkamer zetten zodat de hele familie kan meedoen!

Heel veel succes deze week, liefs!

2 thoughts on “Update-Tuesday #3

  1. Pingback: Update-Tuesday #4 – Milou

Geef een reactie

