Zal ik een tussenjaar nemen, of niet?

Afgelopen zondag had ik de nieuwjaarsreceptie van de Burghten. Stiekem vind ik het altijd een beetje saai (150 handjes schudden, ja knikken op de vragen, glimlach hier glimlach daar…) maar dit keer had ik wel een leuk gesprek!

Ik kreeg namelijk de vraag: ‘Ga je een tussenjaar nemen?’ De meeste volwassenen die ik spreek vragen juist het tegenovergestelde: ‘Ga je studeren?’ Vandaar dat ik meteen geïnteresseerd was. Ik stamelde een beetje en zei van niet. Die meneer zei toen: ‘Maar meid, dit is dé kans om het te doen!’ En dat zinnetje bleef deze week door mijn hoofd spoken.

image

Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van een tussenjaar, dacht ik bij mezelf. Vandaar dat ik ze even met jullie deel:)

– Je leert jezelf beter kennen
– Je leert voor jezelf te zorgen
– Je ziet nieuwe culteren
– Je leert nieuwe mensen kennen
– Je leert je eigen mening vormen door alle dingen die je ziet en hoort
– Je doet ervaringen op voor de rest van je leven!

Sounds good, right?
Toch zijn er nog wat drempels die ik moet overgaan. Want hoe kom ik bijvoorbeeld aan zoveel geld? Durf ik dat wel alleen? Waar zou ik dan überhaupt heen gaan? Zal ik vrijwilligers werk doen of gaan werken? Just a few questions…

image

Ik ben voorlopig nog wel even zoet met dit dilemma en kan jullie hulp hard gebruiken:) Wie heeft er zelf een tussenjaar gedaan (of juist niet) en waarom?

Liefs!

Follow my blog with Bloglovin

Geef een reactie

