Zal ik nóg een serie kijken, of niet?

Oké, nog ééntje dan. Dit is echt de allerlaatste. Of misschien twee want dan is het seizoen afgelopen. Maar daarna ga ik echt slapen hoor…
Herkenbaar? Voor mij in ieder geval wel. Gelukkig heb ik nog een mama die me af en toe gewoon maar naar boven stuurt, maar anders:roll:

Netflix, videoland, popcorntime overal kan je series kijken. En hoe we dat doen! Twee/derde van de Nederlanders kijkt een serie, waarvan de meerderheid een bingewatcher is. Een bing-watte? Een bing-wat-cher. Kort uitgelegd: Iemand die vier of meer afleveringen van een serie achter elkaar kijkt. Alleen heb je wel door hoe slecht dat voor je is?

De meeste mensen zien een serie kijken als beloning. Hard gewerkt? Serie. Lange dag? Serie. Maar ook, weekend? Serie. We zoeken altijd iets waardoor we het ons zelf kunnen permitteren. Het is heerlijk, but to be honest, het is niet echt goed voor je om 5 afleveringen van 45 minuten achter elkaar te kijken.

IMG_7717

Uit onderzoek onder jongeren blijkt dat je, je sneller eenzaam en depressief gaat voelen als je zoveel afleveringen achter elkaar kijkt. Het gevoel dat iedereen meteen heeft als de eerste aflevering afgelopen is (DOOR KIJKEN!!) is eigenlijk het tegenovergestelde van wat positieve energie doet. Wij denken dat we gelukkig worden door door te kijken, maar we worden juíst gelukkig door één aflevering te kijken en daarna iets anders te gaan doen. Misschien herken je het. Als ik thuis op de bank ga zitten na een lange dag en ik begin met kijken ben ik ’s avond heel moe en baal ik van de dingen die ik heb uitgesteld. Als je dus één aflevering kijkt en daarna gewoon de dingen doet die je moet doen, word je veel blijer en gezelliger. En dat wil iedereen;-)

Daarom lijkt het mij leuk om dit gewoon eens uit te gaan proberen. Ja, I know, ik heb veel dingen die ik nog wil doen. Maar dit is er zeker één om aan m’n lijstje toe te voegen want je ziet meteen het resultaat!

 

IMG_7718

Dus, mijn goede voornemens-lijstje is weer langer geworden. Maar vandaag mag het want het is OUDJAARSDAG!! Morgen is het 2016… Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig, gezond en een 2016 vol dromen die uitkomen toe! Ook wil ik jullie bedanken voor alle leuke reacties op m’n blog! Ik hoop dat het alleen maar zal groeien in 2016. Enjoy today! 

Laat me even weten hoe jij over bingewatching denkt, en of je het misschien zelf doet!

Liefs.

 

One thought on “Zal ik nóg een serie kijken, of niet?

Geef een reactie

