Zal ik aan goede voornemens doen, of niet?

Yes, Kerst staat voor de deur. Ja, letterlijk want het is morgen al! Hebben jullie plannen voor vanavond (kerstavond)? Ik wel! Aan het eind van de middag heb ik een kerstborrel van m’n werk:) Ik heb er erg zin in! Later gaan we als gezin en met vrienden naar de kerstnachtdienst van de Doorbrekers, ook super leuk!

Toch wil ik het met jullie over iets anders hebben dan Kerst. Namelijk de ‘goede voornemens!’ Zodra het einde van het jaar inzicht komt, bedenken we ons eens extra goed wat nou ook alweer ons doel was. (Zeg nou zelf, als de maand eindigt op -ber hebben we het wel weer gehad.)

image

Dus nieuwe voornemens, en de gene die we waren vergeten, zijn weer hartelijk welkom. Beter je huiswerk doen, aantal kilo’s eraf, suikervrij eten, meer sporten, we kennen ze allemaal. Maar wat maakt het dat iedereen dol is op voornemens? En dat we op 31 december om 23:50 nog eens even goed gaan zitten, om duidelijk te maken dat het dit jaar echt gaat lukken.
Perspectief.

Iedereen houdt er van om nieuwe doelen te hebben. Nieuwe inzichten, nieuwe keuzes, nieuwe mogelijkheden. Toch houdt de meerderheid zich niet aan z’n eerder bedachte voornemens. Nu is natuurlijk de vraag ‘zal ik aan goede voornemens doen, of niet?’
Uit onderzoek blijkt dat na 8 weken iets regelmatig te doen het in je systeem zit (dus op de automatische piloot gaat.) Hoe heerlijk zou dat zijn?

image

Vandaar dat ik jullie wil uitdagen! Durf je het aan om een doel te stellen, en daarvoor echt te gaan? Ook ik zal een doel stellen, en jullie de eerste 8 weken up to date houden! Maar wat mijn goede voornemen is horen jullie later:-)

Nog even een tip: deel je goede voornemens. Hoe meer mensen van jouw voornemen weten, hoe lastiger het is je er niet aan te houden.

Tot slot: Merry Christmas! Geniet van je familie en de gezelligheid:)

Ik hoor graag van je goede voornemens! Liefs.

2 thoughts on “Zal ik aan goede voornemens doen, of niet?

  1. Pingback: Update-Thuesday #1 | Milou

Geef een reactie

