Zal ik gaan hardlopen in de winter(stop), of niet?

Na een lange dag plof je lekker op de bank om je favo serie te kijken. Het begint te regenen en er staat een fris windje. En dat terwijl je, je eigenlijk nog had voor genomen om te gaan hardlopen. Ach ja, morgen is er weer een dag, toch!?

Dat laatste zinnetje is zo’n beetje het zinnetje wat ik het meest gebruik in de wintertijd. En ja, ik zit toch echt op voetbal en wil graag mijn conditie een beetje behouden. In januari heb ik alweer de nieuwjaarsloop en dan wil ik niet hijgend en puffend (met steek) rennen terwijl de rest 20 meter voor mij loopt. Ik informeerde een beetje om mij heen en kwam er achter dat veel mensen het lastig vinden om nou echt de knop om te zetten. Vandaar dat ik een lijstje heb gemaakt met de dingen die jou weer even die extra boost kunnen geven om in de winter toch te gaan hardlopen.

hardlopen

  •  Je blijft lekker fit, zodat je aan het begin van het seizoen goed meekomt. (En misschien zelfs een beetje voorloopt op de rest.)
  • Als je sport komt het stofje ‘endorfine’ vrij. Hierdoor ga je, je gelukkig en positief voelen. Wie wil dat nou niet?
  • Hardlopen zorgt ervoor dat je minder stress voelt. Misschien is het zelfs wel een beter middel dan op de bank je favo serie kijken 😉
  •  Je slaapt beter als je hebt hard gelopen. Dit komt omdat je spieren minder gespannen zijn en je daardoor lekker ontspannen in slaap kan vallen.
  • Hardlopen zorgt voor betere leerprestaties. Moeilijke toets voor de boeg? Even hardlopen dus!
  • Uit onderzoek blijkt dat je een beter zelfbeeld hebt als je hardloopt. Een aanradertje voor iedereen.

 

Zo dat lijken mij genoeg redenen om toch maar je hardloopkleren uit de kast te halen. Zelf heb ik hele fijne hardloopkleren van Puma. Maar in je sportbroekje valt ook prima te rennen, so no excuses anymore.

Toch een keer een badday? Dan kan je jezelf ook verwennen met een smoothie! Super gezond en makkelijk om te maken! Hier een recept voor een echte energie-smoothie:

bad day

Benodigdheden voor 2 personen:

– 400 ml yoghurt

– 50 ml kokosmelk (aanpassen naar wens)

– 2 el chiazaad

– scheutje honing

– 1 sinaasappel

– 1 banaan

IMG_1388

Het is niet moeilijk! Alles in de blender en dan opdrinken maar 😉 Wedden dat je weer nieuwe energie krijgt!?

IMG_1396

Hardlopen jullie graag? Of heb je tips? Ik hoor het graag, want ik ga het gewoon doen!

Laat me ook even weten of de smoothie is gelukt!

Liefs Milou

 

One thought on “Zal ik gaan hardlopen in de winter(stop), of niet?

Geef een reactie

